Slovník pojmů
SLOVNÍK POJMŮ
PŘEHLED ODBORNÝCH VÝRAZŮ, S NIMIŽ SE POTKÁTE (NEJEN) NA TOMTO WEBU
  1. Home
  2. >
  3. Zdroje
  4. >
  5. Slovník pojmů
  6. >
  7. Value Proposition Canvas

Value Proposition Canvas

Value Proposition Canvas (neboli plátno hodnotových nabídek) je nástroj patřící do ucelené metodiky Value Proposition Design vyvinuté společností Strategyzer. Slouží jako skvělý pomocník firemním vizionářům, majitelům a ředitelům firem, marketingovým manažerům a kreativcům. Zkrátka všem, kdo chtějí lépe definovat své cílové skupiny a jejich potřeby, cíle a omezení a lépe navrhnout své produkty tak, aby odpovídaly těmto potřebám.

Metodiku Value Proposition Design používají malé i velké společnosti po celém světě. Je vhodná jak pro rozvoj startupů, tak pro změny strategie u společností z Fortune 500.

Canvas neboli plátno se skládá ze dvou částí. Jedna definuje zákaznický segment (pravá část plátna) se třemi oblastmi zkoumání – čeho chce daná cílová skupina dosáhnout (tzv. Jobs To Be Done), jaké benefity může z dosažení cílů mít (Gains) a jaké překážky či negativní důsledky jí v dosažení cílů brání (Pains). Levá část plátna pak slouží pro návrh produktů způsobem, který odpovídá zákaznickému segmentu a jeho potřebám. Má také tři stavební bloky – samotnou definici produktů, dále definice vlastností produktů, které pomáhají posilovat benefity cílové skupiny (tzv. Gain Creators) a nakonec definice vlastností produktů, které pomáhají řešit či alespoň zeslabovat negativní důsledky či překážky (tzv. Pain Relievers).

Ukázku plátna najdete níže:

Chcete perfektně ovládnout práci s metodikou Value Proposition Design?

Podívejte se na náš praktický kurz.

© Copyright - Brand Hub s.r.o. - 2016 - 2024