Jedna myšlenka, jedna informace, mnoho různých možností pro tvorbu obsahu. Vytváříme obsahové strategie, díky kterým se každá z nich objeví v různých podobách – třeba v případových studiích, v článcích, na sociálních sítích, jako řeč na výroční konferenci obchodní komory nebo třeba v podcastu.
Měníme B2B firmy ve znalostní a myšlenkové lídry na trhu. Budujeme jejich kompetenci, důvěryhodnost a inovativní pohled na oblast působení
Naše obsahové strategie pro B2B firmy se zaměřují na budování thought leadershipu a dominance v inovacích a expertize. Pomáháme prezentovat vaši firmu a její lídry jako přední experty v oboru s unikátním know-how nebo inovativním přístupem k zaběhnutým postupům.
Síla našeho přístupu je v tom, že vytváříme vícekanálové obsahové plány, které efektivně komunikují vaši odbornost a inovace. Tím posilujeme vaši pozici na trhu a zvyšujeme vaši důvěryhodnost.
Díky zapojení více komunikačních kanálů, jejichž obsah je strategicky řízen a synchronizován, zároveň vytváříme velké množství příležitostí pro potenciální zákazníky, aby vás před prvním kontaktem mohli co nejvíce poznat a získat ve vás důvěru. Tím snižujeme nebo zcela odbouráváme bariéry, jež jim mnohdy brání v prvním kontaktu.
Unikátní obsahové strategie pro vaši unikátní společnost
Žádné dvě společnosti nemají stejný příběh. Vytváříme obsahový plán na míru, který odpovídá specifickým potřebám, cílům a identitě každého klienta, se kterým spolupracujeme.
Ať už se snažíte vstoupit na nový trh, rozvíjet angažované digitální komunity nebo si vytvořit respekt a autoritu ve svém oboru, navrhneme vám individuální obsahový plán tak, aby otevřel dveře k vašemu dalšímu velkému úspěchu.
Náš ověřený proces
1
Objevování a výzkum
Začínáme cíleným průzkumem, abychom porozuměli vašim obchodním cílům, cílové skupině, hlasu značky a problémům s obsahem. Poté analyzujeme vaši konkurenci a prověříme váš stávající obsah, abychom identifikovali příležitosti ke zlepšení.
2
Návrh narativů
Najdeme klíčové příběhy a témata vaší značky. Může jít o vaši historii, expertizu a konkrétní příklady jejího uplatnění, zkušenosti zákazníků nebo základní hodnoty, na nichž stavíte svůj byznys. Poté umístíme vaši cílovou skupinu do centra příběhu vaší značky a skrze tyto příběhy efektivně propojíme potřeby vašich zákazníků s vaší hodnotovou nabídkou.
3
Obsahový plán
Vytvoříme pro vás na míru šitý vícekanálový plán obsahu s jasnými technikami vyprávění, tématy, formáty a distribučními plány, které budou v souladu s vašimi cíli a měřitelnými KPIs.
4
Tvorba obsahu
Po vypracování našeho plánu se pustíme do tvorby vysoce kvalitního obsahu, který bude rezonovat s vaším publikem a prezentuje skvěle vaši expertizu a přínosy trhu. Ať už se jedná o příspěvek na blogu nebo white paper, případovou studii, video nebo příspěvek na sociálních sítích, zajistíme, aby veškerý obsah podporoval budování role experta nebo inovátora na vašem trhu.
5
Průběžné zlepšování
Sledujeme výkonnost, sbíráme zpětnou vazbu a zdokonalujeme náš přístup, abychom udrželi váš obsah relevantní a efektivní na měnícím se trhu.
6
Škálování
Jak vaše značka roste, naše obsahová strategie se přizpůsobuje vašim novým prioritám a trendům či příležitostem na trhu, kde působíte.
Příklady těch, kdo pochopili sílu strategické práce s obsahem a tuto práci svěřili nám
Věříme, že v byznysovém světě existuje hrstka odvážných. V každém oboru alespoň jeden. Tady jsou příklady těch, s nimiž jsme začali společnou cestu k jejich velikosti.
Reference
Obsahová strategie pomohla společnosti Lemmacon úspěšně rozjet práci s obsahem a dosáhnout výsledků již krátce po vydání prvních případových studií. Ty byly zvoleny jako výchozí formát, protože firma potřebovala efektivně prezentovat své úspěchy a zároveň představit své možnosti potenciálním zákazníkům.
Reference
Účetní kancelář Jaspar dosahuje úspěchů u zahraničních klientů podnikajících v ČR díky odbornému obsahu v angličtině a němčině. Tento obsah zároveň pomáhá webovým stránkám kanceláře umisťovat se na předních pozicích ve vyhledávačích, když cizinci podnikající v ČR hledají účetní služby. Firma Jaspar se tak může stát volbou číslo jedna pro tyto často opomíjené potenciální zákazníky. Díky obsahu v cizím jazyce mají tito klienti pocit, že se na ně myslí a že je někdo informuje o aktuálních povinnostech v oblasti účetnictví a daní.
Reference
Obsahová strategie ve společnosti Docspoint umožňuje současně budovat pozici znalostního lídra, posilovat osobní značku majitele firmy a tím pozitivně ovlivňovat značku společnosti. Zároveň prezentuje pozitivní dopady řešení Docspoint na klienty prostřednictvím případových studií. Díky této strategii dokážeme maximálně využít každé téma, doručit jej ve vhodné podobě na všechny klíčové komunikační kanály a efektivně využívat nápady na obsah bez zbytečného plýtvání.
Otázky k obsahovým strategiím, na které se nás zákazníci často ptají
Jaká média lze do obsahové strategie zahrnout?
Obsah tvoříme tam, kde má největší sílu oslovit vaše publikum. Ať už potřebujete inovovat firemní web, rozšířit blog, zaujmout na sociálních sítích, nebo vytvořit atraktivní videa, jsme tu pro vás. Připravit pro vás můžeme také e-booky, odborné příručky, white papers, případové studie, infografiky, zákaznické magazíny i newslettery. Některým klientům – manažerům a majitelům firem pomáháme napsat jejich první odbornou knihu. Možností, jak efektivně sdílet vaše know-how a posílit vaši značku, je nespočet – Pomůžeme vám vybrat ty nejvhodnější pro vaši firmu, váš trh a vaši aktuální situaci.
Jak zajišťujete vytěžení tématu na maximum?
Pro tyto účely nám slouží primárně dva nástroje, které u klientů tvoříme od začátku každé dlouhodobé spolupráce:
Jak zajišťujete udržení tematické linky napříč kanály?
Pro tyto účely nám slouží jeden z dříve zmíněných nástrojů pro strategii a řízení obsahu: obsahová mapa.
Obsahová mapa nám nabízí dva pohledy:
- V jednom díky ní mapujeme rozpad každého tématu na jednotlivé typy obsahu. Představte si tuto mapu jako jednoduchou tabulku v excelu, kde je nadepsané téma a pod ním vyjmenované jednotlivé využité kanály s přehledem konkrétního použitého obsahu. Jednoduchým pohledem tak ověříme, že napříč kanály skutečně držíme tematickou linku.
- Ve druhém pohledu se pak díváme na jednotlivé použité kanály a vývoj jejich tematického zaměření v čase. Jsme tak schopni ještě před publikací konkrétního obsahu odhalit, pokud by někde byl přílišný odklon od zaměření daného kanálu. A nově vznikající obsah upravit tak, aby dodržel tematickou linku a zároveň příliš nevybočoval ze zvyklostí konkrétního komunikačního kanálu.